Wednesday 27 February 2013

~ Oh mama papa I wanna get married ~

Assalamualaikum... 

Mesti terkejut tengok tajuk tu kan..? eh..kan dah kawin,, nak minta kahwin ape lagi?.. Ok.. listen listen listen.. Sebenarnya saya dan suami dijemput untuk berkongsi pengalaman berkahwin muda or kahwin pada masa belajar ni.. Alhamdulillah.. Tak pernah sangka akan dapat jemputan macam ney.. Yela.. kami xhebat dan kami jugak xnak orang pndang kami hebat.. SEBAB ? kalau kita dipandang hebat,, mesti orang nak tengok benda yang betul je kita buat.. kita manusia kan..? xpernah lepas dari kesilapan.. Cukup la pandang kami untuk amik kebaikan yang kami buat dan bukan untuk mengata keburukan yang kami buat..

Program ney sebenarnya anjuran Jaksa KK Desa Jati.. Rasanya sekarang trend kahwin muda.. Kagum dengan siapa yang kahwin muda.. Kagum jugak dengan diri sendiri.. Slot sharing moment ni ada lagi satu pasangan yang kahwin sesama budak USIM jugak.. semuanya orang kedah kecuali suami saya.. hehe.. Insyaallah.. dia faham bahasa kedah.. Dah jadi orang kedah kan..? wajib faham! *eh2,,termarah plak.. :P 


ok lah... masa perkongsian tu nanti kami akan bercerita tentang pengalaman kami sebelum kahwin, macam mana nak minta keizinan dari ibu bapa.. macam2 lagilah.. Kami jugak akan berkongsi tentang kehidupan selepas berkahwin..

Kami jugak akan beri padangan tentang kahwin muda.. Kat blog neyh,, saya nak bagitau sikit la pasal pandangan kami.. Actually, kahwin muda langsung tak bagi masalah pada kami sebgai pelajar sepenuh masa. Lagi2 bila kami belajar dalam satu kelas.. Rasa lebih bersemangat.. Rasa selalu nak datang kelas.. Saya dan suami tak tinggal sekali buat masa ni..  sebab tu asyik rasa nak datang kelas je..huhu.. nak tengok suami je.. :) ..  

Sekarang, saya nak study sikit untuk malam esok.. kena study tu,, First time kena bagi talk depan orang ramai.. Saya takut... Grrrrr .. Wish me luck tau.. Jemput datang malam esok dengar pengalaman kahwin saya.. Exclusive.. Nantikan.......


     Nah..tengok.. ada gambar kami..! yeay!!  :D *eh..tersuka pulak..




0 comments:

Post a Comment