RSS

Eh, kenapa tak mengandung lagi?



Selepas mengharungi kehidupan sebagai isteri selama 7 bulan, kawan-kawan selalu tanya kami ( saya dan suami) " bila korang nak dapat anak?". ade jugak yang tanye "eh, tak mengandung lagi ke? .. saya sentap tau dengar soalan tu.. T_T .. nangis guling-guling.. Tambah pula, ada orang lain dah mengandung.. Jangan samakan saya dengan orang yang mengandung tu.. Kisah kami tak sama, cara hidup kami tak sama.. 

Lagi sedih bila ada orang cakap hormon tak stabil la tak subur la.. siapa diorang nak menghukum saya macam tu.. zuupp! terus mengadu kat encik suami.. huhu.. dia cakap apa tau? dia cakap " xpe yang, biar je ape diorang nak cakap, sabar sebab Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita" .. Lalu, mengalirlah sungai dari empangan mata.. sob sob.. Terima kasih abang. You are the best.. :)

Siapa yang tak nak anak kan? Cuma cepat atau lambat je.. Bila dapat cepat, bersyukur sebab anak tu pembawa rezeki tapi kalau lambat? Kita kena la sabar.. Allah lebih mengetahui segalanya. Sabar ye kawan-kawan. Nanti saya mengandung. :p .. Mohon doa dari kalian. 

Saya merancang ke? Saya tak rancang pun. Tapi,, xde rezeki lagi.. Tak semua yang kita nak, kita akan dapat,kan?? .. BUT .. sal anak ney nak dapat jugak! haha. *gatal.. Saya sanggup tunggu.. T_T .. Eh? saya ada cakap sal doa tadi kan?? Nak tau tak doa ape?? .. Okey bakal-bakal ibu.. Jom baca doa ramai-ramai.. *tadah tangan,.. :)

cc : google image..




Dah siap baca doa?? sikit? owh.. nak banyak2 doa ye? .. Saya ada dengar ceramah Ustaz Azhar Idrus tentang ney.. Saya nak kongsi doa dengan awak-awak semua.. 




Okey kawan-kawan! Semoga kita dapat amalkan doa ney setiap kali selepas solat ye.. InsyaAllah.. dengan izin-Nya, kita akan dapat apa yang kita harapkan.


Comel dia senyum! (ada sifat kebapaan di situ) :)



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment