RSS

~ Untuk Umi ~

 
 
 
 
 Dalam bulan ni, saya dapat dua berita dari keluarga yang jauh nun disana.. Ada berita gembira dan sedih.. Yang gembiranya bila abah telah ditaja untuk menunaikan umrah bulan Mei nanti dengan kawan-kawannya.. Alhamdulillah.. Saya bersyukur sangat2.. Saya doakan penaja tu dimurahkan rezeki.. Aminn.. Sebelum ney pn saya ada cakap dengan umi, nanti bila saya dah kerja, saya nak bawak umi, abah dan adik-adik pergi sana.. Tapi rezeki abah untuk kesana dulu.. :) .. Abah,, doakan kami sampai sana jugak ea.. :)

Ney nak bgtau cerita sedih pulak.. hmmm.. umi dimasukkan ke hospital.. Sejak dua menjak ni, umi selalu masuk hospital dan masa tu jugak saya xda di sisi umi.. :'( .. Semalam, umi dibedah kerana appendix tapi lame sangat umi kt dalam tu.. Bila da selesai semuanya, doktor bgtau yang umi bukan appendix tapi usus perut umi bocor.. Doktor dah potong usus yang bocor tu dan dah sambungkan balik.. Alhamdulillah.. Sekarang, umi masih lali dengan ubat bius lagi.. Masih tidur.. 

Umi, tabahkan hati.. Saya tau umi tabah.. Saya minta maaf sebab tak dapat teman umi bila umi ada kt hospital.. Memang saya cuti tapi tugasan-tugasan menghalang untuk saya balik.. Tapi saya sentiasa doakan kesihatan umi.. Andai dapat ditukar, biarlah sakit tu saya yang rasa.. Rindukan umi dan family di sana.. Sangat-sangat rindu.. Rasa nak balik tapi saya masih punya tanggungjawab di sini.. 

Umi, saya janji.. Saya akan balas jasa umi abah.. Sekarang, saya perlu berusaha untuk gembirakan umi abah.. Nanti nak bawa umi abah pergi Umrah.. Kalau ada rezeki lebih, kita pergi haji ea.. Umi abah mungkin tak mampu untuk pergi ke sana dalam masa terdekat ni. Saya yang akan bawak mereka ke sana.. Insya Allah.. Kasih ibu membawa ke syurga..
Gambar raya tahun lepas.. Adik beradik perempuan je.. Yang laki xsuka bergambar..

Senyum umi mampu memberi ketenangan...

Untukmu Ayah Untukmu Ibu

Kasihmu… sayangmu… selalu kau berikan padaku…
Kau banting tulangmu… kau peras keringatmu…
Namun kau selalu berusaha tersenyum didepanku…
Walau ku sering mendurhakaimu…
kau tak pernah berhenti memberi semua itu…
Kau pun tak pernah sedikitpun meminta balasan dariku…
Karena ku tau… kau lakukan semua itu…
Hanya untuk membuatku bahagia…
Kau cahaya hidupku…
kau pelita dalam setiap langkahku…
Maafkan…
bila aku belum bisa membalas semua kebaikan yang telah kau berikan untukku…
Tetapi Aku berjanji… 
aku akan selalu berusaha dan berdo’a semampuku…
 untuk kebahagiaanmu di masa tua mu nanti…
Agar kau selalu tersenyum… 
walaupun apa yang ku beri… tidak sebesar apa yang ku terima selama ini…

cc : facebook.. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment