RSS

~ Air Tangan Isteri ~

 
 
 
 
Alhamdulillah.. pagi-pagi macam ni sambil tunggu encik suami balik hantar boboy pergi sekolah,  ilham datang untuk mencoret di sini. Air dengan lauk dah siapkan.. Lauk tu  panaskan yang semalam punye.. hehe.. Tapi semalam saya masak " Ayam Masak Madu" tau.. 
Sebenarnya nak bagitau, sebelum kahwin saya xberapa pandai masak tau.. hehe.. Tapi boleh la kalau nak tanak nasi, goreng telur sume tu.. Eh, xtolong mak masak ke? Tolong la.. Tapi tolong siapkan bahan je.. huhu..

Tapi kan, selepas kahwin ni, Alhamdulillah dah banyak perubahan.. Saya dah pandai masak.. Yeayy!! .. Tapi tu tengok buku resepi. haha.. Kire ok la kan.. Bukan ape, bila dah kahwin, rasa tanggungjawab tu ade.. Kalau xmasak, nanti suami nak makan ape..? Memang ibu mertua ada, xkan nk suruh dia masak selalu.. Kadang-kadang kalau macam xlarat masak, makan luar or beli je.. hehe..

Dah lama tersimpan dalam draf entry ney.. kesian.. :) .. Sory ye sebab nak masukkan gambar tapi macam lambat pulak.. amik gambar guna telefon je.. Ney baru ada masa untuk blog.. ok.. sambung cerita balik tau..

Bila dah suka masak,, mesti la kena ada buku resepi.. Dengan baucer buku yang masih ade lagi,, saya ajak suami beli satu buku resepi.. Bukan ape, cume nak tambah lagi semangat nak masak.. hehe.. Saya mmg suka  buku resepi tu,.. PERFECT! sebab ape tau?? dia punye resepi dari makan pagi smpai makan malam, resepi untuk makanan laut, daging.. macam-macam ada macam Astro..hoho
 
Saya nak kongsi buku resepi tu dengan korang sebab nanti mungkin korang pun boleh belajar masak dari buku tu kan..?? :) .. Ilmu perlu kongsi tau.. Nah! tengok la hasil masakan saya yang xseberapa..haha.. Biasa la,budak baru belajar, ada je yang tak kena.. Tapi bila sedap, suami pun puji.. Rasa nak masak tu makin menjadi-jadi pulak.. hehe.. 
 
K lah.. Let's the pictures story...
 
 
Udang sotong sumbat.. Percubaan kali pertama berjaya..
 

ney ayam masak madu.. gambar tak senonoh sebab lupa nak amik gambar sebelum makan..


Buku resepi oleh Chef Hanieliza.. Terbaik!


Sume tu masak sendiri tau.. :D .. Thank you sudi baca..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment