Friday 31 May 2013

~ Balik kampung ~



 
Cuti study week dah mula.. Esok nak baling kampung.. Yeayy! .. Pagi tadi, sebelum balik Puchong, kitorg bertungkus lumus seapkan assingment yang tak seap lagi dan patut hantar .. Sejak seminggu sebelum cuti study week ney, asyik tido xcukup sebab berjaga untuk siapkan assingment.. Cuba buat yang terbail selagi mampu.. Business plan paling mencabar.. Saya kena pegang bahagian financial.. Agak memeningkan kepala, walaupun saya suka matematik dan oernah dapat A1 dulu, tapi bila financial saya xberapa pakar.. Mungkin bukan bidang saya..
Dah lama xbalik kampung kat Kedah.. Umi sakit pun xbalik.. :'( .. Assingment bertimbun,macam mane nak balik.. kena korbankan juga.. Umi dan sedara lain pun faham.. Umi cakap saya ney bukannya keje.. Kalau keje bolehlah nak mintak cuti suka hati kan..? Masih belajar ney, perlu ikot peraturan universiti dan siapkan tugasan yang diberi.. 
Rancang nak blik kampung pagi esok.. Kereta da seap servis.. Alhamdulillah,,semoga selamat perjalanan kami.. Jauh tu.. Tapi biar lambat, asal selamat dan dapat jumpa umi dan adik-adik.. Lagipun, abah balik dari Umrah hari sabtu ney.. Sempat jumpa abah..! Yeaayy!! Dah balik semggu, mesti la sempat.. haha..

Memandangkan saya akan memulakan jauh untuk esok.. Saya nak juga kongsi dengan korang tips-tips sebelum memulakan perjalanan jauh.. 

  • Rancang perjalanan anda
  • Dapatkan rehat yang mencukupi
  • Elak mengambil minuman dan ubat yang menyebabkan mengantuk
  • Periksa kenderaan terutamanya sebelum memulakan perjalanan jauh

Saya amik info ney dari sini ----> tips perjalanan jauh

Nak jugak masukkan gambar walaupun macam xberkaitan..hahaha..


Drive balik kampung..



Jauh perjalanan, luas pemandangan..

Selamat balik kampung.. Jangan lupa baca buku sebab final exam menanti.. Good luck!

0 comments:

Post a Comment